lördag 11 januari 2014

drygt halvvägs...

Kul att se lite rapporter om hur det går för alla! Jag skrev just om Gaudete på min blogg, och saxar in det här också:
Jag stickar monogamt på mina Gaudete-sockor. Igår kväll märkte jag att jag stickat fel några cm, så det blir till att repa upp. Jag börjar bli riktigt less nu, hade ju inte stickat särskilt mycket på dem när jag drog igång. Jag har stickat ikapp ett skaft, satt ihop dem på rundsticka och stickar nu bägge samtidigt. Jag gillar verkligen magic loop, men det är ju samtidigt lite tradigare, särskilt som jag har många maskor och tunna stickor. Men det kommer att kännas gött när de är klara! (Färgen på den här bilden är totalt fel, men på Ravelry-länken stämmer den.)

Nu har jag repat upp, det var bara tre varv som var fel, så det var ingen större fara. Skönt!

1 kommentar: