måndag 13 januari 2014

Tack för insläppet och januari månads UFO

Tack Eva för insläppet, trots att jag kom så sent med min anmälan.

Januari månads UFO blir en halsduk som jag påbörjade under den fantastiska Stickstämman på Hållands folkhögskola, augusti 2013. Jag gick då två kurser i patentstickning och halsduken är en övning på ökningar och minskningar i patentstickning. Tidigare patent-projekt har havererat för att jag inte kände till hur man gör, men nu kan jag.

Än så länge finns ingen bild. Inför julen städades allt bort som "ligger och dräller". Men idag är det tjugondag Knut och julen ska städas ut. Så framåt kvällen hoppas jag att mitt halsduksprojekt kommer fram igen. Återkommer med bild.

................................................................

Tillägg: Här kommer bilden:


Det är inte så mycket kvar att göra,  avmaskning och fransar. Det borde inte ta så lång tid, förstår inte varför det blev liggande så länge. Men i augusti behöver man ingen yllehalsduk. Och det är ju först nu som hösten övergått i vinter.  Så nu är väl exakt rätt tid för detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar