måndag 23 juni 2014

Juli UFO - Swallowtail

Dags för ny utmaning: att sticka klart min Swallowtail som fått stå tillbaka under några månader, due to other projects. Har bland annat (förutom att göra UFOn till FOn) stickat en i det närmaste helt klar Surry Hills (se bilden...) och sedan repat upp allt ihop för att jag misstänkte att det var ett mycket litet kasslernät jag producerat. För er som är sugna på en Surry Hills ligger mönstret här. Kanske att jag återkommer med de upprepade nystanen som ett UFO framöver, men då måste jag samla kraft och mod först.

För er som blir sugna på en Swallowtail ligger mönstret här. Och nedan har ni alltså mitt juli UFO. Jag håller fortfarande på med första spetsen och gör den längre än mönstret, vilket innebär att jag måste räkna om de kommande mönsterrapporterna. vad gör man inte för att utmana sig själv...

2 kommentarer:

  1. Det finns minst en färdig uträkning för hur man förstorar Swallowtail men det är kanske inte den storleken du vill ha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du var jag hittar dem? Jag hittade den här men det verkar ändå som att jag måste improvisera på slutet http://levarlden.blogspot.se/2009/04/swallowtail-shawl.html

      Radera